Miten sijoitus toimii hakutuloksissa ja tuotelistauksessa?
Kun etsit asiakkaana tuotetta tai klikkaat kategoriapuun tuotekategoriaa sivustolla stadiumoutlet.fi, tuotteet näytetään tietyssä järjestyksessä. Näkyviin tulevat tuotteet ovat joko etsimiäsi tai suodattamiasi. Järjestystä, jolla tuotteet näytetään, kutsutaan tuotteiden sijoitukseksi. Sijoitus perustuu tiettyihin sääntöihin, jotta asiakaskokemus olisi mahdollisimman hyvä.
Hakutuloksia säätelevät sekä yleiset että personoidut säännöt, jotta saisit parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. Yleinen hakutulos perustuu kaikkien vierailijoiden tuotekäyttäytymiseen viimeisen 30 päivän ajalta. Tämä tarkoittaa, että suosituimmat tuotteemme huomioidaan ja ne näkyvät tuloslistan ylimpänä. Personoitu hakutulos perustuu vierailijan omaan tuotekäyttäytymiseen istunnon aikana, preferoituihin tuotemerkkien ja aiempiin ostoihin. Joidenkin kampanjoiden aikana (kuten Jäsenpäivät tai Black Friday) kampanjaan kuuluvat tuotteet ovat etusijalla, jotta löytäisit helposti kampanjatarjouksia.
Sponsoroidut tuotteet
03.09.2024 alkaen tuotemerkeillä ja kumppaneilla on mahdollisuus ostaa varattuja paikkoja tuotelistauksesta valikoitujen tuotteiden markkinoimiseksi. Nämä tuotteet on varustettu ”sponsoroitu”-merkinnällä. Sponsoroitujen tuotteiden määrä ja sijoittelu voivat vaihdella. Tämän retail media -palvelun tavoitteena on tarjota tuotemerkeille ja kumppaneille mahdollisuus investoida lisänäkyvyystilaan laajemman asiakaskunnan tavoittamiseksi ja tuotteiden näkyvyyden lisäämiseksi tehokkaasti.
Jos sijoitusalgoritmejamme muutetaan, asiasta tiedotetaan tällä sivulla.